Levering koeling

Levering koeling

Het systeem is overgeschakeld naar de levering van koeling.

Voor de beschikbaarheid van koeling betaal je maandelijks een vast bedrag.
Er zijn geen verbruikskosten voor koeling.

De afname van warmte is het gehele jaar door mogelijk.

De levering van koeling is mogelijk, zodra de WKO-installatie hierop is overgeschakeld.
Dit overschakelen gebeurt zodra de buitentemperatuur op locatie gedurende 24 uur boven een gemiddelde temperatuur van 15°C uitkomt.

Wanneer de levering van koeling is vrijgegeven, kunnen vertrekken met een temperatuur vanaf 21°C of hoger, worden gekoeld.
De aanvoertemperatuur van de geleverde koeling bedraagt ca. 15°C tot 19°C, waarbij een dauwpuntregeling de geleverde temperatuur bepaald om condensvorming op de vloer te voorkomen.
Koeling van de badkamer is niet mogelijk vanuit veiligheidsoverweging.

Ter voorkoming van energievernietiging is er een tijdsbegrenzing in de overschakeling tussen verwarmen of verkoelen in alle vertrekken.
Overschakelen van een verwarmd vertrek naar koelen gaat in werking met een vertraging van 4 uur.
Overschakelen van een gekoeld vertrek naar verwarmen gaat in werking met een vertraging van 2 uur.

Het is niet mogelijk om een woning tegelijkertijd te verwarmen en te koelen.
- Er vindt warmtelevering plaats in het gehele appartement, indien het aantal warmte vragende vertrekken groter of gelijk is aan het aantal koude vragende vertrekken. De vraag vanuit de woonkamer telt hierbij dubbel.
- Er vindt koude levering plaats in het gehele appartement, indien het aantal koude vragende vertrekken groter is aan het aantal warmte vragende vertrekken. De vraag vanuit de woonkamer telt hierbij dubbel.

Wanneer je niet wil dat je woning tijdens de periode van koude-levering gaat verwarmen, bijvoorbeeld tijdens een frisse zomeravond, stel dan de gewenste temperatuur op je thermostaat in op een temperatuur onder de 21 graden.

De afwezigheidsfunctie zet uw woning in de ingestelde afwezigheidstemperatuur maar schakelt de levering van koude of warmte niet uit.
Let op! De afwezigheidsfunctie schakelt wel de levering van warm tapwater uit.

Het uitschakelen van de koeling in een woning is mogelijk maar niet aan te raden, daar dit het energetisch rendement en daarmee de duurzaamheid van het systeem negatief beïnvloedt.
Toch de koeling uitschakelen? Dit kan éénmalig gratis middels een mailverzoek met als onderwerp “Koeling uit + [straat-huisnummer]” aan Let op! De maandelijkse vaste kosten voor koeling blijf je betalen.
Wil je de koeling weer in- en/of uitschakelen? Dit kan middels een mailverzoek met als onderwerp “Koeling aan + [straat-huisnummer]” aan  Let op! Hier worden aansluitkosten voor in rekening gebracht.

Over de werking van een WKO (Warmte-Koude-Opslag) installatie en het nut van afname van zowel warmte als koude voor dit systeem, lees je op onze website onder “Goed om te weten”- “DRIES duurzaam energiesysteem”.

 

Cruquius 1.1 - Archief

Serviceberichten

  • Warmte- koudelevering algemene info
    Warmte- en koudelevering via WarmCruquius De warmte- en koude levering in je woning wordt geregeld vanuit de innovatieve DRIES warmte/koude installatie. Deze bevindt zich onder één van de […]
  • Levering koeling
    Levering koeling Het systeem is overgeschakeld naar de levering van koeling. Voor de beschikbaarheid van koeling betaal je maandelijks een vast bedrag. Er zijn geen verbruikskosten voor koeling. De […]
  • Koudelevering gestopt
    Koudelevering gestopt 03-10-2023 Overschakeling naar warme bron Het koelseizoen is weer voorbij. Daarom is het systeem overgeschakeld naar levering vanuit de warme bron. Dit betekent dat de […]
  • Koeling met extreme hitte
    Koeling met extreme hitte Wij houden een extra oog op onze installaties, zodat u verzekerd bent van de best mogelijke koeltelevering, via de vloerleidingen in uw woning. Aan de extreme […]
  • (1.1) Jaarnota 2021
    Jaarnota’s 2021 Wij zijn drukdoende met de jaarnota’s 2021, deze ontvangt u zo spoedig mogelijk van ons. Verwachting is uiterlijk 28 februari. terug naar NIEUWS pagina terug naar NIEUWS pagina […]

Technische berichten

  • Tarieven 2024
    Tarieven 2024 1-1-2024 De tarieven 2024 vind je onder “Tarieven en Voorwaarden” op deze website. terug naar NIEUWS pagina terug naar NIEUWS pagina Cruquius 1.1 – Archief […]
  • Facturatie binnen installatie
    Facturatie binnen installatie 07-07-2023 Beste bewoner,   Voor de levering van warmte-koude en de bereiding van het warme tapwater beschikt uw woning over een DRIES-box die zich bevindt in één van de […]
  • Koude levering gestopt
    Koude levering gestopt 03-10-2023 Overschakeling naar warme bron Het koelseizoen is weer voorbij. Daarom is het systeem overgeschakeld naar levering vanuit de warme bron. Dit betekent dat de […]
  • Voorbereiding koudelevering
    Voorbereiding koudelevering 26 mei 2023 Door de voorspelling van oplopende buitentemperaturen, wordt het WKO-systeem voorbereid op de levering van koeling. Zodra de levering van koeling mogelijk is […]
  • Nieuw: App klantenportaal
    Nieuw: App klantenportaal 15 december 2022 App klantenportaal Beste bewoner, Achter de schermen zijn we bezig geweest met het ontwikkelen van een nieuwe app. Vanaf nu is deze voor Warm Cruquius 1.1 […]
  • Gepland onderhoud warmtesysteem
    Gepland onderhoud 12 december 2022 Op 13 en 14 december vindt het jaarlijkse onderhoud plaats aan een deel van de warmtevoorzieningsinstallatie. Volgens onze verwachting gaat u hiervan geen hinder […]
  • (1.1) Technisch bericht
    Er zijn op dit moment geen berichten voor deze categorie. terug naar NIEUWS pagina terug naar NIEUWS pagina Cruquius 1.1 – Archief Serviceberichten Technische berichten […]